1.4.10

Inspistä löytyy / Full av inspiration

Onko se sitten tämä ihana kevätaurinko vai mistä johtuu mutta tuntuu että tällä hetkellä mulla on ihan valtavasti inspiraatiota tehdä kortteja ja muuta kivaa. Harmi vaan kun vuorokaudessa on niin vähän tunteja, pitää välillä käydä töissäkin ja hoitaa asioita kotona :)

Är det det kanske vårsolen som gör att jag för tillfället har en massa energi att göra kort och annat skojigt. Synd bara att dygnet har så få timmar, för lite måste jag ju jobba också och sköta hem och hushåll :)

Ensin vauvaonnittelut pienelle pojalle. On se vaan niin söpö toi Magnolia leimasin. Se oli ollut pitkään harkintalistalla ja olen tyytyväinen että loppujen lopuksi ostin sen. Sopii niin hyvin vauvakorttiin.

Först ett grattiskort till en liten pojke. Den är så gullig den där Magnolia stämpeln. Den var länge på listan över saker jag gärna skulle köpa, men till slut så köpte jag den och är nöjd att jag gjorde det, kommer ha nytta av den.

Ja sitten tällainen kiva kolmiorasia. Löysin ohjeet jostain netistä (älä enää kysy mistä) ja nyt oli aikaa toteuttaa tämä rasia. Ja on se kyllä niin helppo ja nopea tehdä ja tänne on kivaa sujauttaa joku pieni lahja, esim koru.

Och sedan en sådan här triangelbox. Hittade beskrivning på nätet, men fråga inte var, minns ej längre. Nu hade jag äntligen lite tid att testa göra en och oj vad lätt det var. En perfekt liten box att lägga ågon liten gåva i, t.ex. ett smycke.




1 kommentar:

Melle sa...

Har sett flera sådana askar hos Tesa Prickiform?... Önskar att jag också var inspirerad, har bara skött allt detdär andra en tid nu, men kanske under påsken?...